W dniu 30 kwietnia 2024 r. odbył się w naszej szkole interaktywny konkurs wiedzy poświęcony treściom realizowanym podczas projektu Erasmus +. Pytania dotyczyły ekologii , kultury, historii i geografii Grecji oraz naszych wspomnień z wyjazdu do Grecji. Spotkanie rozpoczęto słowami „Wyjmijcie smartfony!” – a to przecież marzenie niejednego ucznia. Gry edukacyjne z wykorzystaniem platformy Kahoot zaintrygowały uczniów i wciągnęły ich w zabawę. Uczniowie z pełnym zaangażowaniem rozwiązywali zadania. Bawili się świetnie podczas rozwiązywania quizu, byli zainteresowani pytaniami, uczyli się poprzez działanie i przede wszystkim czerpali z niej przyjemność. Okazuje się, że telefon oprócz zabawy, może być również narzędziem, które uatrakcyjni zajęcia. Emocje podczas konkursu sięgały zenitu – a czyż właśnie o to nam nie chodzi, aby emocjonalnie zaangażować uczniów na zajęciach, aby widzieć ich z wypiekami na twarzy proszących o jeszcze większą dawkę edukacyjnych doznań ?
*Kahoot to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Program generuje kod, dzięki któremu po zalogowaniu uczniowie na swoich mobilnych urządzeniach udzielają odpowiedzi wybierając odpowiedni kolor. Program podsumowuje każde pytanie ujawniając, ile było poprawnych, a ile błędnych odpowiedzi.