miniaturka

14 września 2023r.

Wieści z Grecji…

Dzisiaj  odwiedziliśmy siedzibę  greckich bogów. Pojechaliśmy do malowniczej miejscowości Litochoro, a stamtąd wąwozem dotarliśmy do przepięknego wodospadu Enipeas i znajdujących się przy nim dwóch niedużych jeziorek, które nazywane są wanną Afrodyty, bo według mitologii bogini ta miała zażywać w nich kąpieli.  Po drodze rozkoszowaliśmy się nie tylko pięknymi widokami wysokich szczytów pasma Olimp, ale też wdychaliśmy aromaty rosnących wokół ziół.

W Litochoro, o którym mówi się, że to greckie Zakopane, spotkaliśmy wiele grup turystów z Polski. Pozdrawialiśmy się na szlaku, to było bardzo miłe. Mieliśmy też czas, aby kupić pamiątki, wśród których nie mogło zabraknąć tradycyjnej  herbatki z gojnika, aromatycznego oregano czy liści laurowych spod Olimpu.

Po południu  jedna część  grupy korzystała z kąpieli morskich, a druga relaksowała się na basenie. Wieczorem nie mogło zabraknąć piłkarskich zmagań.

Po kolacji z kolei zaśpiewaliśmy „Sto lat” Nikoli Milczarek, która obchodziła dziś swoje urodziny.

To był bardzo ciekawy dzień…